Lexus RC F 2023. To już ostatki wolnossącej V-ósemki

Lexus RC F 2023 to jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8. Model przeszedł właśnie kilka modyfikacji.

Lifting Lexusa RC F. Co się zmieniło?

Nowy Lexus RC F 2023 ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. 10,3-calowy ekran dotykowy przesunięto aż 150 mm bliżej kierowcy, co znacząco ułatwia obsługę systemu multimediów. Zmieniły się boczne nawiewy, które teraz są okrągłe. Przeprojektowano przycisk uruchamiania auta, zastosowano nowe materiały oraz przeszycia deski rozdzielczej. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem i wzmacniaczem ma teraz głośniki o poprawionych właściwościach.

Lexus RC F 2023, lifting Lexus RC F 2023, nowy Lexus RC F 2023

Lexus RC F 2023, lifting Lexus RC F 2023, nowy Lexus RC F 2023

Lexus RC F 2023. To już ostatki wolnossącej V-ósemki

Lexus

Lexus RC F 2023. Zmiany także w zawieszeniu

Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Z przodu zmodyfikowano charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Z tyłu inna jest charakterystyka pracy amortyzatorów, tulei i średnicy stabilizatora, a w wersji Track Edition zmodyfikowano także parametry sprężyn. Do tych zmian dostosowano też sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS), a także układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo.

Systemy bezpieczeństwa w Lexusa RC F 2023

Standardem w nowym Lexusie RC F jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5 ulepszony o aktywny tempomat adaptacyjny, który współpracuje z układem rozpoznawania znaków (RSA), działa w pełnym zakresie prędkości i może zwalniać na zakrętach. Od roku modelowego 2023 standardowym wyposażeniem każdego Lexusa RC F są system monitorowania martwego pola (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB), który pozwala uniknąć kolizji np. podczas wyjeżdżania tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego, a także elektryczny hamulec postojowy.

Lexus RC F 2023, lifting Lexus RC F 2023, nowy Lexus RC F 2023

Lexus RC F 2023, lifting Lexus RC F 2023, nowy Lexus RC F 2023

Lexus RC F 2023. To już ostatki wolnossącej V-ósemki

Lexus

W Lexusie RC F 2023 zostaje silnik 5.0 V8

Jedno w Lexusie RC F 2023 nie zmieni się. Tym czymś jest zamontowany z przodu potężny, 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM. Jednostka nadal przekazuje moc na tylne koła przy pomocy automatycznej, 8-stopniowej przekładni z trybem sekwencyjnym. Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może rozpędzić się do 270 km/h.

Ile kosztuje Lexus RC F 2023?

Cennik Lexusa RC F 2023 startuje od 492 800 zł za wersję Elegance. Standardem w jej przypadku jest m.in. dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, skórzana, podgrzewana trójramienna kierownica, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, inteligentny kluczyk, system aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC), system multimedialny z 10,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacją Lexus Premium Navigation oraz 17-głośnikowy system audio Mark Levinson.

Reklama

Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »

Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe

Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe

Tylko teraz

Przejdź do sklepu